Yemeden önce bir kez daha düşünün. Zararları büyük… Domates ve salatalığı birlikte yemeyin!

Yılın her mevsiminde sıklıkla tükettiğimiz salatalık ve domates, sebzelerin vazgeçilmezleri arasında. Zaman zaman yemeklerde kullandığımız, çoğu zaman ise sofralardan eksik etmediğimiz salatalık ve domatesin bilinmeyen bir yönü daha var. Özellikle yemeklerin yanında servis edilen salataların içinde mutlaka domates ve salatalık bulunuyor. Bu yüzden bu sebzeler birlikte tüketiliyor.

Domates ve salatalığın kış aylarında tüketilmemesi için uzmanlardan uyarılar yağıyor.

Kışın birçok kimyasala maruz kalarak yetiştirilen bu ürünler yerine kahvaltılarınız için daha sağlıklı kış sebzeleri tüketebilirsiniz.

DOMATES VE SALATALIK NEDEN BİRLİKTE TÜKETİLMEMELİ?

Domates ve salatalığın sindirim süreleri birbirinden farklıdır. Ayrıca salatalık sebzeyken domates meyvedir.

Ancak bilinenin tam aksine salatave domatesi birlikte yemek çok zararlı. Sebebini öğrenince bir daha aynı hatayı yapmayacaksınız. İşte nedeni…

Salatalık ve domates birbiriyle uyumlu sebzeler değiller. Bu iki sebze mideye ulaştığında fermantasyon başlıyor. Karın boşluğunda sindirim için salınan asitte birçok sindirim problemine sebep olabiliyor. Bu yüzden asla birlikte tüketilmemeli. Özellikle midesi hassas olanlar buna çok dikkat etmeli.

AÇ KARNINA DOMATES YENİLMEZ

Yemeklerin vazgeçilmezi olan domatesin faydaları kadar zararları da var. Domatesi aç karnına tüketmek mide asit seviyesini arttırır. Bu da gastrite neden olur. Bu yüzden aç karnına domates tüketmek oldukça zararlıdır.

Sindirim süreleri birbirinden farklı olan besinleri tüketmek vücudu en çok yoran durumlardandır. Bu nedenle aslında yavaş yavaş mide ve bağırsakların yıpranmasına yol açabilir.

Salatalık hemen sindirilecek fakat ona göre daha yavaş sindirilen domates de doğru düzgün sindirime uğramadan bağırsaklara geçecek.

Yemeklerden sonra meyve yemek iyi bir fikir değildir – meyvelerin sindirimi çok zaman gerektirir ve midede asla uzun süre kalmamalıdırlar. Yemekten sonra meyve yerseniz, midenizde asit reflüsü ve diğer sindirim sorunlarına neden olabilecek “mey” oluşur.

Peynirli makarna popüler bir yemektir, ancak yine de uzak durulmalıdır. Makarna, proteinden farklı bir sindirim süresine sahip olan nişastalar açısından zengindir; bu nedenle bu gecikme kaçınılmaz olarak fermantasyona ve sindirim problemlerine yol açar. Makarna ve et için de aynı şey geçerli.

Et ve peynirli omlet, milyonlarca kişinin favori yemeklerinden biri, ancak aynı tabağa çok fazla protein koymaktan kaçınmalısınız. Yemek başına yalnızca bir protein çeşidi seçin.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*