Meta, Avrupa’da Siyasi Reklamlara Kısıtlama Getiriyor
Amerika Birleşik Devletleri merkezli teknoloji devi Meta, Avrupa Birliği’nin yeni düzenlemeleri doğrultusunda Ekim ayından itibaren Avrupa’da siyasi, seçim ve toplumsal konularla ilgili reklamların yayınını durduracak.
Meta’nın bünyesinde bulunan Instagram, Facebook, Threads ve Whatsapp gibi platformların sahibi şirket, yaptığı açıklamada AB’nin getirdiği yeni kuralların çok karmaşık olduğunu ve uygulanabilir olmadığını belirtti.
Siyasi Reklamlara Daha Fazla Şeffaflık
AB’nin 2024 yılında yürürlüğe giren Siyasi Reklamların Şeffaflığı ve Hedeflenmesi Tüzüğü, siyasi reklamların manipülasyonunu ve dış müdahaleyi engellemeyi amaçlıyor.
2025 yılında yürürlüğe girecek olan düzenleme ile siyasi reklam verenlerin ödedikleri miktarın, ilişkili oldukları seçimin, sponsor bilgilerinin ve hedef kitlenin açıkça belirtilmesi zorunlu hale gelecek.